tirsdag 29. januar 2013

Telemarkstevnet 2013!!

Da var endelig helga vi hadde ventet på i nesten ett år der! Agira og jeg skulle debutere i agility!

På fredagen måtte jeg en kjapp tur på jobb før jeg satte nasen mot Sveio for å sitte på med mamma til Bø. Vi var framme i Bø rundt 9 tiden der Bente, Nina, Elisabeth, Kjellaug, Synnøve og Ida var allerede kommet frem.

Siden alle skulle opp tidlig lørdag, så ble det en tidlig kveld.
Jeg våknet tidlig lørdag, rundt 05.30 tiden. Veldig spent var jeg! Opp å lufte og fore både meg selv og Agira, og rundt halv 8 tiden var vi på plass i hallen. Ringene ble delt opp etter klassene, så det var en stor og fin ring med mye plass rundt.

Agira er meget klar! :)


Mangen hunder var påmeldt hele 52 stk i kl1 stor! (blir delt inn i liten, mellom og stor rase)
Det var mangen hunder før oss, men vi holdt roen og konsentrerte oss begge to.
Første løp var så som så, men vi disket ikke! Ett par-3 riv ble det men vi fikk en fin 16 plass.

Vi hadde faktisk mangen fine løp! Det største av alt var at vi fikk napp (feilfritt løp, og du må ha 3 napp for å gå videre til kl 2), i hopp lørdag og napp i ag søndag!



 
 

I alt så gikk vi 9 løp, der vi bare disket 3 av de :) Vi hadde noen fine plasseringer:
3.plass, 4.plass, 7.plass, 11. plass, 16. plass og 18. plass av ca 50 startende begge dagene :)


Jeg er strålende fornøyd med helgen! Agira taklet presset vedlig fint. Med tanke på at hun er ganske ung enda, og inne i en sån stor hall med mye lyd og trøkk kan det være litt vanskelig :)
 
Vil også gratulere de andre!
Bente og Yatzy fikk napp i hopp! Synnøve og Dream fikk 1. premie og 3. plass i LP Elite, Kjellaug og Flis fikk 1. premie og 2. plass i LP Elite, Anne og Jenka fikk 1. premie i LP  Elite!
Nina og Woody hadde mangen flotte løp, men Woody var ganske høy i hatten dermed noen sure riv og disker.
Vil også gratulere søster Topsy med fører Torbjørg som gikk LP kl. III, med 1. premie,  2. plass lørdag og 1. plass søndag og dermed opprykk til Elite! Supert! :)
Flinke vestlandet er vi! :)
 
 
Nå er endelig snøen borte vekk her i Bergen, så nå skal vi trene mye til neste stevne som skal være i Fjellangerhallen 16-17. februar! :)
 
Til da, så ses vi! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar